Jordanie en Syrie

Het land vaneen rokende snorrenclub en zwarte spoken

Hello

Hier zijn we weer.

Het heeft wat geduurd want internet cafes zijn hier veel moeilijker te vinden dan in Jordanie. Maar het is ons gelukt en hier volgen onzelaatste berichtjes.

Vrijdag hebben we nog een heerlijk stranddagje gehad want we moesten pas om 3 uur vertrekken van ons hotel. We hadden het extra geluk dat we een uur meer hadden, aangezien deze nacht de klok hier een uur terug is gezet en we waren dan ook ontzettend vroeg wakker om van onze volgende +30 graden dag te kunnen genieten. En dan richting vliegveld van Aqaba,waar alle winkeltjes,welgeteld 2 en alle cafes,welgeteld 1 speciaal voor ons zijn open gegaan. Maar het heeft ons niet gedeerd want we vertrokken stipt op tijd naar Amman (van waaruit we naar Aleppo zouden vliegen).

Dit in tegendeel met onze verbinding naar Aleppo die te vroeg vetrok. We hebben nog moeten lopen voor onze shuttel. We waren net op tijd en werden reeds afgeroepen. Maar nu weten we ook hoe onwe namen in het Arabisch klinken. Depiloot was blijkbaar gehaast want de vlucht duurde daarbij nog korter dan voorzien, maw een dik half uur te vroeg in Aleppo.

En meteen werden we geconfronteerd met blijkbaar een uitloper van het Belgisch weer. Slechts 14 graden en midden in een onweer toegekomen. We hadden een heel bumpy flight. Oh leuk

Frown

Maar vlug een taxi ingedokenen opweg naar de stad.

We moeten wel zeggen dat de mensen vriendelijker zijn dan in Jordanie. Geregeld mogen we horen dat we welkom zijn.En ok, daar blijft het bij want Engels is voor hen toch blijkbaar een horde te hoog gegrepen maar het doet ons toch plezier. We kregen een beetje ons Indonesisch gevoel weer van terug te zitten in een land te zijn van vriendelijke, blije mensen.Zoals Nederlanders niet op de Belgen trekken zo trekken Syriers niet op Jordaniers. De mannen zijn hierbijna allemaal rokers(leve de waterpijp) en hebben een snor. En veel vrouwen zijn hier zwarte spoken zonder ogen.

Voor de rest hebben we hier een zwaar taalprobleem.Wij kunnen geen Arabisch lezen en zij kennen ons alphabet niet of zeer slecht, dat belooft !