Jordanie en Syrie

Vrouwen zijn wel echt gemakkelijk

Hi hier zijn we weer met het verslagje van dinsdag.

We zijn naar Bosra gegaan. Tja weer een monument dat onder Unisco bescherming valt. Ondertussen hebben we ze ( momumenten onder wereldefgoedlijst) in Syrie allemaal gedaan behalve het kasteel van Saladin. Maar dit laatste ligt nogal verweg, helemaal aan de zee. Dus je kunt al denken hoeveel mooie dingen er hier in Syrie aanwezig zijn.

Dus wij 's morgens met de bus naar Bosra. De bus moest als bestemming vermelden: een d met een umlaut boven en daarnaast een omgekeerde c. Tja als je geen Arabisch kunt lezen moet je maar behelpen met wat tekens. En wonder boven wonder na anderhalf uur rijden kwamen we aan in Bosra vooral gekend voor zijn theater.

En wat voor theater, menig concertant zou hier willen optreden en dit ondanks datdit theater tussen 100 en 200 na Christus is gebouwd. Het is daarna onder het zand verdwenen voor enkele eeuwen. Er zijn zelfs huizen op deze plaats gebouwd. En dan is er een of andere slimme archeoloog die beweerde dat onder die huizen een theater moest zijn, en dat ze heel de boel maar moeten afbreken. Onbegrijpelijk dat ze die mens hebben geloofd, maar God zij dank dat ze hem hebben geloofd want het is een prachtig theater, zelfs nu nog op de dag van vandaag.6000 mensen hadden hier een zitplaats en dan konden er nog eens een paar duizendenop een staanplaats genieten van de opvoering. En dit geheel is bijna ongeschonden uit het zand gekomen.
Ik hoopte dat dit een van de hoogtepunten zou zijn van de reis, en mijn hoop is uitgekomen. Een fantastisch bouwwerk met een uitzonderlijke accoustiek. Rudi heeft zelf op het podium helemaal beneden Bubamare voor mij gezongen terwijl ik helemaal bovenaan stond. En het was heel duidelijk. A propos, Rudi heeft zelfs een applaus gekregen van de toeristen die daar waren, je moest hem hebben zien glunderen. Wel is hij vergeten om met zijn klak rond te gaan, maar dit is hem vergeven.

Dus wij terug de bus op na de stad even te gaan verkennen, maar er waren nog wel vele 'ruines ruinees' maar . Genoeg oude stenen gezien en terug naar Damascus met onze(d met umlaut en omgekeerde c) bus. Een busrit van anderhalf uur, maar zeker en vast de moeite om die te ondernemen.

Thuis aangekomen zijn we een pizza gaan eten!!!!

Laughing
Laughing

Ik was het beu om shoarmas, falafels, homos, mouhamara enz. te eten. Het kwam mijn ...... uit. Mensen die de volgende maanden op bezoek komen zijn gerust, van mij krijgen geen enkele meze meer voorgeschoteld. Gelukkig heb ik Rudi kunnen overtuigen om naar de plaatselijk Pizza Hut te gaan, en aldus was het vrouwke heel content. Voor diegene die nog twijfelen dat vrouwen veeleisend zijn, nu is voor eens en voor altijd het tegenbewijs geleverd.
Wink
Een simpele pizza en de hemel ging voor mij open. A propos de pizza,s waren daarenboven ook heel lekker.

Dit was het voor deze dag ...

see you later

ps normaal zetten we vrijdag weer eens een aantal foto's op de site

Ludo

oei en wij dachten dat enkel Rudi een "gemakkelijke" was ;-)
groetjes en geniet er nog van