Jordanie en Syrie

Beloofde land

Amaai....Mozes moet een grote idealist geweest zijn om in een hoop droge aarde en een massa keien het beloofde land gezien te hebben. Dor dor en nog eens dor.
Tevens weten we nu dat de Jordaan oversteken kinderspel is, aangezien die rivier momenteel niet meer is als een uit de kluiten gewassen beek. We zullen ons maar troosten met het idee dat het vroeger voor de opwarming van de aarde heel anders was (giga grote rivier) en men zelfs hopen vis kon vangen in de Jordaan, of was toen de truk om ze te vermenigvuldigen.

Warm heel warm maar we hebben ons tenminste kunnen verkoelen in de Dode Zee. Alle verkoelen... de temperatuur van het water bedroeg ongeveer 30 graden.Spijtig genoeg is het steeds een probleem om alle lichaamsdelen gelijktijdig nat te krijgen want dat verdomde zoute water drukt je steeds weer omhoog.Als je eventjes door je knieen zakt wippen je onderbenen hups de lucht in. Ook als je een miniscuul klein wondje hebt zal je het wel weten. Pikken dat dat deed!

Morgen gaan we de tocht ondernemen van Madaba naar Petra. Aangezien we dit op een vrijdag gaan doen (rustdag hier) hopen we er op een effeciente manier te geraken (shit, waar staat die trema op een Arabisch klavier?)