Jordanie en Syrie

Een blauwe rode zee

Hi

Hier zijn weer.

Deze morgen vroeg vertrokken met de taxi. Tja ons hotelmanager had zich vergist van uur. Normaal wilde we de bus van 9 nemen, maar de madame aan de balie overtuigde ons dat er nog een bus was om 12. Doen dachten we, want dan konden recuperen van Petra. Dus lekker lang uitgeslapen = 9 uur [Rudi heeft zelf klokje rond geslapen] rustig ontbeten en op tijd naar het busstation. Tja bus was er niet, en zou er ook niet meer komen vandaag. Groot probleem? Neen uiteraard niet want daarvoor hebben we al teveel meegemaakt. Terwijl we zaten te overleggenop welke manieren we verder konden reizen, kwam een [laat het me een taximanager noemen] naar ons, om te vragen of we met een taxi wilde gaan. Uiteraard waarom niet, maar de prijs... na heel wat pingelen en pingelen en nog eens pingelen zijn we erin geslaagd de prijs voor meer dan 50% te halveren en weg waren we. Zoef naar Aqaba. Zoef kunnen we wel zeggen, we zijn over de king s highway gevlogen tegen 120 km per uur. Trouwens alles is hier zeer kings. In het vliegtuig waren ons dekseltjes van de salade en de cake bestempeld met een kroontje. En om de twee drie huizen lacht de koning al dan niet geflankeerd met zijn zoon ons op een affiche toe.
In ieder geval de zoon is hier al zeer zeker van zijn toekomst, en ik ver;oed dat de stakker amper 15 is.

In ieder geval tegen 120 wij naar het zuiden. De wegen zijn hier trouwens magnifiek en zeer proper tegenover Indonesie.

Aqaba.... is echt mooi .... aan het worden. We hebben gelezen dat ze Eilat willen evenaren, en ik denk dat ze dit binnen de 10 jaar wel zullen doen. En dan zal het hier prachtig zijn, mooie kustlaan, prachtige stranden en donkerblauwe zee>Nu zien we een tipje van hun sluier en het beloofd heel mooi te worden.

Vanuit Aqaba hebben we ook zicht op Eilat. Het ziet er ook een grote moderne stad uit. Hopelijk gaan ze gedurende de volgende 4 dagen geen bommetje verkeerd programeren zoals enkele weken geleden, want dan zijn we de klos.

Dit was het dan voor deze dag morgen verder

Saluuuuuuu