Jordanie en Syrie

Wadi Rum

hi

Het was nipje boord of we waren nog niet in Wadi Rumgeweest.Rudi was ziek.

Maandag avondwerd hij met het uur zieker en zieker,en uiteindelijk kreeg 38,7graden koorts. Ik heb toen alle hens aan dek gehaald en hem volgestopt met medicijnen waarvan oa antibiotica (dank je Lise!) en na een moeilijke nacht bleek de grootste hindernis de volgende morgen genomen. Hij maakte nog niet de gewone plagende grapjes, maar dat nam ik er maar bij.

Dus wij weg naar Wadi Rum voor onze woestijntocht.

Ik snap niet dat Laurence(die van Arabia) hier wou vechten, ik zou hier gewoon elke dag opnieuw en opnieuw genoten heben van al het prachtige dat de natuur te bieden heeft. Achteraan in een open jeep hebben we de oranje woestijn, die met het dalen van de zon steeds roder werd, (omwille van het ijzerhoudende zand) doorkruist en dit tegen een schitterende azuurblauwe hemel.

De avond hebben we nog een traditionele maaltijd bij de Bedoeinen verorberd (klassiek in de grond klaargekookt) en dit onder een fantastische sterrenhemel, quasi niet bezoedeld door wat dan ook van licht van omliggende steden. Het was werkelijk een prachtige natuurdag.

Nu gaan we er even voor twee dagen tussenuit want we gaan nu echt plat op onze rug genieten van de Rode zee. Als je niets van ons hoord gedurende de volgende dagen betekent dit ofwel dat we afgedreven zijn en in Israel gevangen genomen zijn, ofwel dat we niet bijkomen van alle natuurpracht van koralen en vissen.

Salu

Reacties

Reacties

Simonne

Hallo,
reizigers, tussen mijn werk door geniet ik van jullie verhalen. Maar al de verhalen over hoogtes en dieptes, daar kan je mij niet mee verleiden, met mijn hoogtevrees kriebeld het al in mijn buik als ik dit lees brrrrrrr! Alle geniet maar verder en zonder ziek zijn he!
groetjes
Simonne

Ilse

Dag lieve vrienden
Het doet me goed jullie leuke verhalen over het Midden-Oosten te lezen, hier in het Verre Oosten.
In stilte hoop ik dat er in 2011 zo'n blog verschijnt over een tocht door bijvoorbeeld Maleisië, die eindigt op Singapore Plage :-)
Kan ik jullie foto's live komen bekijken ergens begin december? Ik ben dan in Belgenland, namelijk. Wij mailen erover na jullie vakantie! Pluk de dag aldaar!
Knuffel van ons beiden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!