Jordanie en Syrie

Nu begrijpen we dat duiken een passie kan zijn

Tja dat heb je dan als je gaat snorkelen en je in loopafstand een wonderbaarlijke wereld onder je voeten afspeelt.

We hebben voor twee dagen een hoteltje 12 km ten zuiden van aqaba genomen. Kwestie dat ik wat gerust in mijn badpak kan zitten, want zwemmen voor vrouwen is hier enkel toegelaten met een hele hoop kleding aan. Tja we zitten ook vrij dicht bij Saoudi Arabie en gesluierde vrouwen vind je hier bij de vleet, en ook vrouwen met enkel hun ogen zichtbaar (spleetogen zoals Rudi en ik ze noemen) bij de vleet.

Dus wij wat zuidelijker een hoteltje gevonden vlakbij de zee en vlakbij een koraalrif. En we moeten zeggen dat we echt onder de indruk zijn gekomen van al die prachtige gekleurde vissen en vele kleuren van koraal.
Doodgerust zwommen rondom ons gestreepte, rode, orange en gele visjes. Soms kwamen een school vissen tegen van enkele tientallen meter lang bestaande uit zeer kleine visjes welke wel voorang moesten geven want anders flipten ze als gekken over en weer als zij hun broertjes en zusjes niet konden volgen.
Daarnaast hadden vissen ter grootte van een hand die geel of paars waren,maar ook hebben we een vis gezien met prachtige stekels van 15 cm lang, die doodbedaard over de bodem zwom. Wij leken weten absoluut niet welke namen al die vissen hebben (maar ik heb eens Jef geroepen en er keken er een paar naar mij), maar dat belette ons niet om ervan te genieten. Rudi is zelfs tot drie uren in het water gaan snorkelen, uiteraard met T-shirt aan want anders was hij zelfs een rood visje.

Tongue out

In ieder geval is voor ons een andere wereld open gegaan, en mocht we op een volgende reis nog eens de mogelijkheid hebben zonder al te veel moeite dan zullen we dit zeker in ons programma opnemen.

Tja maar aan alles komt een einde en nu vanavond gaan we eerst nog lekker eten tussen de uitgelaten Jordaniers ( voor hun begint nu het weekend) en morgen vertrekken we naar Syrie, Aleppo.

Brrr het is er maar 25 graden, ik zal mijn fleece maar al van boven leggen in mijn rugzak. En ik zal eens even spieken naar het weer in Belgie, dat kan me misschien wat moed geven

Undecided
.

Groetjes van ons twee, tot later

Reacties

Reacties

Tini (& Tim)

Hey mama en Rudi,
de baby weegt al 880 gram en is al 34 cm groot. Mijn buik is ook al flink gegroeid!
Tini

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!