Jordanie en Syrie

De lijn op zijn Syrisch

Messa el khair

Vanmorgen lekker overslapen. We werden zogezegd om half negen wakker volgens de I pod, effe gedoucht en ons klaargemaakt en blijkbaar om een of andere mysterieuze reden was de I pod terug op Brusselse tijd overgeschakeld. Dus 10 uur lokale tijd zaten we aan het ontbijt (schandalig laat hier in Syrie, ze zullen nogal gedacht hebben van ons

Surprised

Na ontbijt snel ingepakt en hebben we aan onze receptioniste gevraagd om de namen van het busstation en van de stad Hamma op te schijven in het Arabisch.
Wij weg...

Aan het busstation aangekomen wilden we een bepaalde busmaatschappij nemen die stopt in het centrum van Hama, maar die naam hadden we spijtig genmoeg niet in het Arabisch. Aangezien er een 50 tal operatoren zijn, met enkel hun logo in het arabisch, zijn we maar op een stel giechelende meiden (blijkbaar is Rudi zijn haar het mikpunt van belangstelling)afgestapt, welke gelukkig ons een beetje begrepen eneen bus aanwezen.

En wat een bus!
Voor 250 syrische ponden voor ons beiden(4 euro) en een afstand van ongeveer 120 kilometer hadden we bus met:
Captain seats
Airco
Snoepjes en versnaperingen
en drank.
De Lijn kan hier nog wat van leren !

In Hama kwaemen we spijtig genoeg toe in een busstation buiten het stadscentrum en het heeft ons weeral zweet en tranen gekost om de weg naar ons hotel te vinden. Hier staat dus echt niets in westerse tekens, en heel weinigen spreken een paar woordjes engels of frans.

Met als onze lichaamsdelen hebben we proberen uit te leggen waar we moesten zijn en uiteindelijk is het ons ook gelukt.

In de namiddag zijn we beloond voor onze inspanningen. We hebben hier voor de eerste keer de Norias bezocht. Indrukwekkende waterraderen die dienen om de stad en de akkers te voorzien van water. Google maar eens dat weet je wat we bedoelen.
Dit was het voor vandaag

See you later!

martine en andre

Hello Lut en Rudi,
Zo te zien hebben jullie al veel spannende momenten meegemaakt om de weg te vinden wegens geen Engels sprekende mensen te vinden. Dat Arabisch is voor ons net als Chinees.
Geniet nog maar goed van al die mooi dingen en dat prachtige mooie weer daar.
Herfstgroetjes